menu_icon_aboutCreated with Sketch. menu_icon_bikeCreated with Sketch. menu_icon_crosscountryskiCreated with Sketch. menu_icon_hotelCreated with Sketch. menu_icon_houseCreated with Sketch. menu_icon_mapCreated with Sketch. menu_icon_promotionCreated with Sketch. menu_icon_skiCreated with Sketch. menu_icon_skierCreated with Sketch. menu_icon_skipassCreated with Sketch. menu_icon_skischoolCreated with Sketch. menu_icon_snowwarantyCreated with Sketch. menu_icon_specialCreated with Sketch. menu_icon_walkCreated with Sketch.

Rejsebestemmelser

HYTTEspecialisten (Bengt-Martins Rejser Aps) er tilsluttet:
Rejsegarantifonden no 2115
Europæiske udvidede ansvarsforsikring 6000B
Medlem af Danmarks Rejsebureau Forening

Bestilling
Bestiller skal være fyldt 18 år. Mange rejsemål har andre aldersgrænser. Aldersgrænser for de enkelte rejsemål: Se Aldersgrænser. Bestilling er bindende for både rejsebureau og kunde når 1. rate er indbetalt. Særønsker vedr. specifikke lejemål kan ikke endeligt bekræftes, men vil blive imødekommet bedst muligt. Når bestilling er modtaget tilsendes en bekræftelse/ faktura. Venligst kontroller om denne svarer til det bestilte straks efter modtagelse. Bestilling af tillægsydelser linned, rengøring, barneseng/-stol og brænde skal på mange rejsemål bestilles samtidigt med bestilling af ferieboligen, senest 8 dage før ankomst. Ønskes Hyttespecialistens Flexpakke (tidl. sikkerhedspakke) skal denne bestilles sammen med boligen og betales sammen med 1. rate.

Pakkerejser
Køb en pakkerejse hos Hyttespecialisten, så er du bedret stillet. Hyttespecialisten følger pakkerejseloven (Lov nr. 1666 af 26/12/2017 om pakkerejser og sammensatte rejsearrangementer). Se hele loven her:  https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=196896

Betaling
Depositum 1. rate skal være Hyttespecialisten i hænde senest 7 dage efter bestilling og udgør: 20% af rejsens pris, dog minimum. Kr. 950. Bestilles Hyttespecialistens Flexpakke (tidl Sikkerhedspakke) indbetales den med det fulde beløb sammen med 1.rate Hvis indbetaling af depositum / 1. rate ikke er modtaget rettidigt hos Hyttespecialisten forholder vi os retten til at annullere bestillingen. Restbeløb, 2. rate skal være Hyttespecialisten i hænde senest 49 dage før afrejse. Ved bestilling senere end 49 dage før afrejse skal det fulde beløb indbetales straks efter bestilling. Hvis indbetaling af restbeløb ikke er modtaget hos Hyttespecialisten rettidigt betragtes rejsen som afbestilt - se regler for Afbestilling bolig. Betalingsbetingelserne fremgår også af din faktura/ bekræftelse.

Ændring bolig eller ferieperiode
For ændring af bolig og/eller ferieperiode med Hyttespecialistens Flexpakke (tidl. Sikkerhedspakke) gælder denne del ikke. Se betingelse for Hyttespecialistens Flexpakke længere nede.
For ændring af bolig og/ eller ferieperiode uden Hyttespecialistens Flexpakke (tidl. Sikkerhedspakke) gælder følgende: Ændring kan ske indtil 49 dage før bestilte lejemålets påbegyndelse mod et administrationsgebyr på kr. 500. Senere ændringer betragtes som afbestilling og ny bestilling. Bemærk ændring i personantal medfører ikke automatisk ændring i prisen for rejsen. Se også afsnittet om ændring af transport.

Afbestilling
Afbestilling af bolig uden Hyttespecialistens Flexpakke (tidl. Sikkerhedspakke) 
Afbestilling skal ske skriftligt til Hyttespecialisten på mail: hytte@hyttespecialisten.dk. Din afbestilling vil herefter også bliver bekræftet skriftligt til dig på mail.
1) Ved afbestilling mere end 49 dage før afrejse er 20% af den samlede pris eller minimum kr. 950 tabt.
2) Ved afbestilling mindre end 50 dage før afrejse er hele rejsens pris tabt.

Overdragelse
Lejer kan overdrage hyttelejen til anden lejer mod et administrationsgebyr på kr. 500,-. For færge, busser og skibestillinger kan overdrages til anden rejsende i det omfang reglerne for det bestilte tillader det samt mod administrationsgebyr å kr. 500,- pr. overdragelse.

Afbestilling af bolig med Hyttespecialistens Flexpakke (tidl. Sikkerhedspakke) 
Hyttespecialistens Flexpakke (tidl. Sikkerhedspakke) er en udvidet afbestillingsforsikring. Hyttespecialistens Flexpakke (tidl. Sikkerhedspakke)  skal være bestilt sammen med boligen og betales sammen med 1. rate.
Med Hyttespecialistens Flexpakke (tidl. Sikkerhedspakke)  kan I afbestille uden grund indtil 60 dage før ankomst. Hyttespecialistens Flexpakke (tidl. Sikkerhedspakke)  forsikring dækker yderligere indtil kl 10.00 på ankomstdagen.
Forsikringens dækning: Lægedokumenteret sygdom, tilskadekomst eller død hos bestiller og nærmeste pårørende (ægtefælle, samlever, forældre, søskende, børn). Desuden: Pludselig indkaldelse til statslig tjeneste (krig m.m.). Dokumenteres af myndighed. Andre uforudsete hændelser som f.eks. brand, oversvømmelse i bolig m.m. Dokumenteres af myndighed. Alle ovenstående krævede dokumentationer skal være Hyttespecialisten i hænde senest 1 uge fra afbestillingsdato Herefter tilbagebetales det indbetalte for rejsen dog eksklusiv Hyttespecialistens Flexpakke (tidl. Sikkerhedspakke) :

Ændring / Afbestilling transport
På rejser med DFDS København-Oslo og/ eller Oslo-København betragtes enhver ændring som annullering og ny bestilling
1) Indtil 7 uger før afrejse koster en ændring/annullering 20% af rejsens pris dog min. kr. 200 pr. person.
2) Mellem 7 uger – 4 uger før afrejse koster en ændring/annullering 50% af rejsens samlede pris inkl. eventuelle tilkøbte ekstra ydelser dog min. 200 kr. pr. pers.
3) Senere end 4 uger før afrejse er hele rejsens pris tabt

Med bus fra DK til Norge og Sverige
Såfremt der ikke er tilstrækkeligt antal tilmeldte personer til at gennemføre en busrejse, kan Hyttespecialisten aflyse busrejsen. I dette tilfælde er Hyttespecialisten forpligtet til snarest og senest 8 dage før afrejsedagen at underrette rejsedeltagerne. Aflyses en rejse tilbydes kunden om muligt anden transportform/rejse. Eventuel merpris betales af den rejsende. Kan den alternative transportform/rejse ikke accepteres, så tilbagebetales det fulde indbetalte beløb for busrejsen. For at undgå aflysning af en planlagt rejse, vil busselskabet og Hyttespecialisten om muligt løse problemet via en rejse i fællesbus med rejsende til andre rejsemål. Dette kan medføre omlægning af rejserute og evt. senere/tidligere ankomst- og afrejsetid til/fra rejsemålet end planlagt. Der vil ikke blive udbetalt kompensation.

Reklamation
Ved reklamationer over indkvartering, fejl eller mangler skal HOTEL/RECEPTION STRAKS kontaktes, således at dette kan afhjælpes lokalt.

Hvis receptionen ikke kan afhjælpe eller ikke efter den rejsendes opfattelse afhjælper tilfredsstillende, skal den rejsende reklamere direkte til Hyttespecialisten.

Den rejsende skal sikre sig, at reklamationen bliver noteret af receptionens medarbejdere f.eks. gennem en notits i en hotelbog eller i anden skriftlig form. Herudover bør den rejsende sørge for at få udleveret en kvittering for reklamationen.

Under opholdet er lejer ansvarlig for inventar. Læs grundigt de papir, som I modtager ved ankomsten og/eller ligger i boligen ved ankomsten. Går noget i stykker i boligen skal dette afregnes lokalt.

Med udgangspunkt i ovenstående skal alle krav om godtgørelse, refusion eller lignende fremsættes overfor Hyttespecialisten hurtigst muligt og senest 40 dage efter hjemkomsten.

Har du købt en pakkerejse og der ikke kan opnås enighed mellem Hyttespecialisten og kunden ved en klage, så kan du rette henvendelse til: Pakkerejse-Ankenævnet Røjelskær 11, 3. sal 2840 Holte www.pakkerejseankenaevnet.dk

Eventuelle pristillæg og prisjusteringer
Har I tilkøbt Hyttespecialistens Flexpakke er I garanteret at prisen for boligen ikke ændrer sig. Er Flexpakken ikke købt forbeholder Hyttespecialisten sig retten til at forhøje den fakturaaftalte pris ved følgende hændelser: Væsentlige ændringer i valutakurser, afgifter, moms, transportomkostninger (brændstof o.lign.) og andre uforudsete nye eller forhøjede afgifter/skatter. Ligeledes ved åbenlyse prisfejl, som Hyttespecialisten skal oplyse om så hurtigt som muligt. Prisstigningen skal varsles snarest muligt og senest 20 dage før afrejse. Stiger den fakturerede pris med mere end 10%, er har I ret til at afbestille rejsen.

Hyttespecialistens ansvar
Hyttespecialisten har følgende ansvar og forpligtelser

Aftalegrundlag
Aftaler som indgås med Hyttespecialisten ved bestilling af en pakkerejse indgås i henhold til Pakkerejseloven (Lov nr.1666 af 26/12/2017om pakkerejser og sammensatte rejsearrangementer). HYTTEspecialisten er tilsluttet rejsegarantifonden nr. 2115 som formidler. Hyttespecialisten stiller rejsegaranti ifølge den svenske resegarantilagen (1972 : 204 ) igennem Resegarantinämnden.
Se http://www.kammarkollegiet.se./resegar/resegar.html. Hyttespecialisten har tegnet udvidet ansvarsforsikring nr. 8000, hos Europæiske Rejseforsikring A/S. Ifølge Pakkerejseloven har rejsebureauer objektivt ansvar, dvs. produktansvar uden skyld for kunder der deltager i en pakkerejse. Ansvarsforsikringen er en yderligere garanti for at Hyttespecialisten kan leve op til dette krav.

Den rejsendes ansvar
Under opholdet er den rejsende ansvarlig for inventar. Lejer er forpligtet til at læse alle papirer, som udleveres lokalt eller ligger i boligen ved ankomsten samt at overholde det heroplyste
Under opholdet er lejer ansvarlig for inventar. Læs grundigt de papir, som I modtager ved ankomsten og/eller ligger i boligen ved ankomsten. Går noget i stykker i boligen skal dette afregnes lokalt.

Rejsedeltagere som er forsinkede, udebliver eller ikke kan foretage rejsen f.eks på grund af mangel på korrekt legitimation, manglende vaccinationer eller lignende kan ikke forvente nogen godtgørelse. Rejsedeltager er ansvarlig for at have tegnet de forsikringer som anses for nødvendige samt for at sætte sig ind i forsikringsbetingelserne. Rejsedeltagere har ansvar for egen bagage. Hyttespecialisten er ikke ansvarlig for tab af eller skade på ejendele. Rejsedeltagere bør sætte sig ind i det aktuelle rejselandes love, f.eks. vedrørende trafik. For danske statsborgere er visum ikke påkrævet til Norge eller Sverige. Har du ikke et dansk statsborgere skal du rette henvendelse til den norske eller svenske ambasade/konsulat. Det er fortsat nødvendigt med ID på alle rejsende ved indrejse til Sverige.

Lovvalg og værneting
Evt. søgsmål mod Hyttespecialisten skal afgøres efter dansk ret og anlægges ved dansk domstol eller dansk voldgift (Ankenævn) Værneting: Sø- og Handelsretten, København

Generelt
Sælger er berettiget til at foretage ændringer/ aflysninger i rejseprogrammet som nødvendiggøres af omstændigheder der ligger udenfor Sælgers kontrol, herunder overnatningssteder, transportselskaber og andre virksomheder, med hvilke der samarbejdes og påtager sig derfor ikke ansvar for forsinkelser, ændringer i tidsplaner, force majeure* o.lign. som Sælger ikke har indflydelse på. Sælger kan ophæve lejemålet uden varsel ved force majeure*. Sælger er forpligtet til hurtigst muligt at underrette bestilleren.  Hyttespecialisten tager forebehold for prisfejl, og er ansvarlig for at oplyse om disse så hurtigt som muligt det opdages. Bestiller kan frit annullere på baggrund her af senest 8 dage efter.

Aflyses en rejse af ovenstående grund, tilbydes om muligt et nyt lejeobjekt /anden rejse (evt. meromkostninger betales af den rejsende, er rejsen billigere refunderes differencen). Hvis dette ikke ønskes, tilbagebetales det indbetalte beløb uden fradrag. Der vil ikke være yderligere erstatning/kompensation. Sælger har ikke ansvar for evt. skader på personer, personlig ejendom eller andre uregelmæssigheder, som vi ikke har indflydelse på, eller som måtte opstå under lejemålet.

Naturkatastrofer, strejke, terror, krigshandlinger m.m.