menu_icon_aboutCreated with Sketch. menu_icon_crosscountryskiCreated with Sketch. menu_icon_hotelCreated with Sketch. menu_icon_houseCreated with Sketch. menu_icon_mapCreated with Sketch. menu_icon_promotionCreated with Sketch. menu_icon_skiCreated with Sketch. menu_icon_skierCreated with Sketch. menu_icon_skipassCreated with Sketch. menu_icon_skischoolCreated with Sketch. menu_icon_snowwarantyCreated with Sketch. menu_icon_specialCreated with Sketch.

Vi fandt ikke noget til dig. Forsøg med en ny søgning

Indcheckning

  • Hvor skal jeg hente min nøgle?

    Sammen med din bekræftelse/faktura, som du modtog på mail ved din bestilling, er vedhæftet et dokument med titlen: Rejsedokumenter. Under feltet "Vejbeskrivelse" står, hvor nøglen til jeres bolig skal hentes. 

  • Skal jeg medbringe en kvittering på betaling af skirejsen til destinationen?

    Du behøver ikke medbringe en kvittering på din betaling af rejsen. Dine rejsedokumenter er gyldige, når din skiferie er helt betalt. 

  • Vi ankommer sent. Hvad skal vi så gøre?

    Hvis I ankommer efter at receptionen/nøgleudleveringen er lukket, så skal I give dem besked. I dokumentet "Rejsedokumenter" under feltet "Vejbeskrivelse" finder åbningstider og telefonnummer til receptionen/nøgleudleveringen. Dokumentet "Rejsedokumenter" modtog du sammen med din beskræftelse/faktura, som du modtog på mail ved bestilling af din skirejse. 

  • Hvornår kan vi få adgang til vores bolig?

    Det fremgår af dine rejsedokumenter under feltet "Vejbeskrivelse", hvornår I kan checke-ind, få nøglen og få adgang til jeres bolig. 
     

  • Hvad skal jeg bruge for at checke ind?

    Du skal huske dokumentet "Rejsedokument", som du modtog sammen med din bekræftelse/faktura ved bestilling. Det er dit bevis på, at du har betalt for din rejse. Og af det fremgår, hvad du har bestilt og betalt for. 

  • Kan vi få boligen tidligere end det fremgår af vores rejsedokumenter?

    Som udgangspunkt kan det ikke lade sig gøre at komme tidligere ind i boligen end de tidspunkter, som fremgår af dit rejsedokument. Ankommer I tidligere, kan I altid høre i receptionen/nøgleudleveringen, om boligen skulle være klar til jer. 

  • Vi ankommer tidligere end vi kan komme ind i vores bolig.Hvad gør vi?

    Ankommer I, før I kan få jeres bolig? Så anbefaler vi, at I pakker jeres skitøj, så I nemt kan få fat i det. Og sørger for, at jeres skileje gælder fra I ankommer. Så kan I få nogle timer på ski inden I pakker ud i jeres bolig. 

    Flere destinationer har også en swimmingpool. Så vil I ikke på ski den første dag, så pak i stedet badetøjet nemt tilgængeligt. Så kan I hygge jer i poolen inden I får jeres bolig og kan pakke ud. 

Vejbeskrivelse

  • Hvor ser jeg vejbeskrivelsen?

    I dit rejsedokument står vejbeskrivelsen til din destination. Beskrivelsen er til, hvor du skal tjekke ind og hente nøglen. Det sidste stykke vej til selve boligen får du af receptionen/nøgleudleveringen. Du modtog dit rejsedokument sammen med din bekræftelse/faktura ved din bestilling af skirejsen.

     

  • Hvordan finder jeg boligen?

    Hvor jeres bolig præcis ligger får I oplyst af receptionen, når I checker ind og får nøglen. 

  • Jeg skal bruge boligens adresse til min GPS. Hvordan får jeg den?

    Boligerne på skisportstederne har ikke en decideret adresse, som kan tastes ind på en GPS. Det samme gælder oftest også for receptionen/nøgleudleveringen. Tast derfor selve skisportsstedets navn ind på GPSen. Når du kommer frem til destinationen, er der skilte det sidste stykke vej til receptionen/nøgleudleveringe. Her får du den sidste vejbeskrivelse til selve boligen. 

    HUSK også, at du har en vejbeskrivelse i dit rejsedokument. 

Udcheckning

  • Hvornår skal vi checke ud?

    Tidspunktet for, hvornår I skal være ude af boligen varierer. Tidspunktet fremgår af dit rejsedokument.
    Rejsedokumentet har I modtaget sammen med jeres bekræftelse/faktura, da I bestilte skiferien.

Om boligen

  • Er der internet i boligen?

    Står der i beskrivelsen af din bolig, at der er internet - så er der internet. Står der ikke noget om internet i boligbeskrivelsen, så er der ikke internet.
    Internet i boligen er som oftest mod betaling.
    Tjek med dine egen mobil- eller internetudbyder, om de kan tilbyde jer internet på rejsen.
    Bemærk, at internet på destinationerne kan være ustabile.
     

  • Hvor mange personer må vi være i boligen?

    I alle boligbeskrivelser fremgår det, hvor mange I må være i boligen. 

    Antallet af personer i boligen må ikke overstige boligens personkapacitet uden tilladelse fra Hyttespecialisten. Børn, uanset alder, medregnes som personer! I ganske få boliger accepteres ekstra barn mellem 1-3 år. Hør om dette ved bestilling (krav fra brandmyndigheder m.fl.). 

    Det personantal, som står i boligbeskrivelsen,  refererer til antal af sengepladser ialt. F.eks 6+2 personer: 6 senge og 2 extra sengepladser. De to extra sengepladser kan f.eks være en sovesofa. Spisebordspladser er som oftest kun til anbefalede antal personer. Eks: 6+2 personer = plads til 6 omkring spisebord.

  • Er slutrengøring inkluderet?

    Det fremgår af dit rejsedokument/faktura, om der er inkluderet slutrengøring i boligen. Står der ikke noget om slutrengøring i rejsedokumenter/faktura, så er er slutrengøringen ikke inkluderet.

    Slutrengøring kan tilkøbes på forhånd minimum 2 uger inden din afrejse.

  • Vi vil gøre rent selv ved afrejsen. Kan vi det?

    Når I ankommer til boligen er det vigtigt, at I læser alle udleverede papir samt de papirer, som ligger i boligen. Her kan I se, hvad I skal have klaret selv inden afrejsen, hvis I selv ønsker at stå for slutrengøringen. Følger I ikke disse anvisninger, så kan I efterfølgende blive opkrævet for en slutrengøring.

  • Vi vil gøre rent selv ved afrejsen. Kan vi det?

    En sengelinned pakke indeholder: lagen, sengetøj og to håndklæder (et stort og et lille). I skal selv redde sengene ved ankomst og tage sengetøjet af igen inden afrejse.
    Medbring selv sengetøj til børn og babyer.

  • Tøjvask?

    Hør i receptionen, hvor på destinationen I kan vaske tøj.
    Hvis der er vaskemaskine og tørretumbler i boligen, så fremgår det af beskrivelsen.

  • Er der dyner og hovedpuder i boligen?

    I alle vores boliger findes der dyner og hovedpuder til det antal personer, som boligen er beregnet til. Har du f.eks en bolig til 4+2 personer, så er der 6 dyner og 6 hovedpuder.

    Der er ikke dyner og puder i småbørn- og babystørrelse. Medbring derfor det selv. 

  • Afstand til lift og pist fra min bolig

    I beskrivelsen af hver bolig kan du se, hvor langt boligen ligger fra pist og lift. Dette kan være afstand til en pist eller et transportspor. Afstanden kan varierer alt efter, hvor meget og hvordan sneen er faldet. 

  • Har du nogle ønsker om boligen

    Har du nogen ønsker om din bolig, så oplys dette ved bestilling. Det kan være beliggenhed, specifikt husnummer eller ønsket om at bo tæt på familie eller bekendte. Vi sender dit ønsker videre til destinationen, som vil gøre, hvad de kan for at hjælpe. Men bemærk, at der i langt de fleste tilfælde ikke kan gives en garanti for disse ønsker og at det først er ved ankomsten til boligen at det vides, om ønsket kan opfyldes. 

  • Forkortelse for sengetyper

    På nogle af vores boligbeskrivelser står sengefordelingen i koder. Her  kan du se, hvad koderne står for: 

    E = Enkelt senge
    D = Dobbeltseng
    K = køjeseng
    FK = Familiekøjeseng med bred underkøje 100 -160 cm
    M = Madras
    S = Sovesofa
    SK = Skibskøjeseng / skabskøjeseng - køjeseng, som slås ned fra væggen
    DK = Dobbeltkøjesen

    Andre ord, som bruges i vores beskrivelser: 

    Alkove: værelse uden en dør, som kan lukkes. 
    Hems: er ofteste også et værelse/rum, hvor der ikke er nogen dør. 
     

  • Hvad hvis vi mister nøglen til boligen?

    Mister du en nøgle til boligen, så skal der betales for denne lokalt. Prisen varierer og kan ligge et sted mellem kr. 500 - kr. 3000. Den, som har lejet boligen, er ansvarlig for nøglen. 

  • Nattero

    I lejligheder og hyttelejligheder kan der være mange fordelt på forskellige aldre og med forskellige behov og interesser. Vis derfor hensyn til de omkringboende. Lyd fra din bolig i form af skrig, høj musik eller lignende er nok ikke så spændende at høre på for dine naboer. Og det er selvfølgelig extra vigtigt at tænke på det om aftenen. Nattero er mellem kl. 22.00 og 07.00. 

  • Boligens størrelse

    Du kan se på boligbeskrivelsen, hvor stor boligen er i kvadratmeter. Dette er ofte inkl. hele boligens areal. Hyttespecialisten er ikke ansvarlige for, om boligens kvadratmeter svarer 100 % til det oplyste. 

Extra nätter

  • Vi ønsker at komme en dag tidligere

    Kontaks hos for at høre om muligheden for at komme en dag tidligere. Typisk kan dette først oplyses ugen op til din ankomst.

    Alternativt kan boligen lejes for flere nætter, som ligger inde for de faste lejeperioder. Hvis du f.eks har lejet en bolig søndag - søndag, men ønsker at ankomme lørdag. Så se om boligen er ledige fredag - søndag. Er den det, så kontakt os. Prisen for din extra nat lørdag til søndag vil i så fald være den samme som for lejeperioden fredag - søndag. 

    Du kan ankomme og afrejse i den bestilte periode, som du ønsker. Men giv os besked, hvis du f.eks ankommer en dag senere end din lejeperiode lyder på. Det er vigtigt, at vi ved besked om dette.

  • Vi ønsker at blive en dag mere.

    Ønsker du at forlænge dit ophold, så kontakt receptionen, mens du er på destinationen og hør om mulighederne. Den extra nat betales lokalt. 

Husdyr

  • Min hund er en allergihund

    Alle dyr regnes som husdyr. En allegihund har derfor ikke lov til at være i en bolig, hvor husdyr ikke er tilladt. 

  • Må jeg tage min hund eller kat med?

    På alle vores destinationer findes der et begrænset antal boliger, hvos husdyr er velkomne. Det er MEGET VIGTIGT, at du meddeler os, at I har husdyr med. Også selv om du selv har bestilt en bolig med tilladelse til husdyr. Det skal noteres i alle bestillinger, at der er husdyr med i boligen. Der er visse boliger, hvor der er et tillæg for at have husdyr med. 

    HUSK altid at tjekke, hvad det kræves for at få dit husdyr med ind i Sverige og Norge. 

  • Jag har en allergi

    I mange boliger er husdyr ikke tilladt og rygning ikke tilladt. Men dette er desværre ingen garanti for, at der ikke har været dyr i boligen eller, at der har været røget i boligen. 

Rengøring af boligen

  • Er slutrengøring inkluderet?

    Det fremgår af dit rejsedokument/faktura, om der er inkluderet slutrengøring i boligen. Står der ikke noget om slutrengøring i rejsedokumenter/faktura, så er er slutrengøringen ikke inkluderet.

    På visse boliger er slutrengøring obligatorisk og er inkluderet. 

    Er rengøringen ikke inkluderet, så er det dit ansvar at gøre rent inden din afrejse. 

    Slutrengøring kan tilkøbes på forhånd minimum 2 uger inden din afrejse.
     

     

  • Er der rengøringudstyr i boligen?

    Har du valgt en bolig, hvor du selv kan gøre rent, så findes der udstyr i boligen, såsom støvsuger og det nødvendige til en gulvvask. Det er ikke sikkert, at der er alle rengøringsmidler i boligen. Men dette kan købes på destinationen, hvis det ikke findes i boligen.

    Vær meget opmærksom på at følge de anvisninger, som der findes for slutrengøring af din bolige. Oftest findes en checkliste, som I får når I checker ind eller som ligger i boligen. Er du i tvivl, så hør receptionen, hvad der skal klares inden afrejsen. Hvis din rengøring af boligen ikke følger kravene, så får du en extra regning for manglende rengøring.

  • Jeg gør selv rent - hvad skal jeg tænke på?

    Hver destination har en instruktion i, hvad der skal rengøres i boligen inden afrejsen.

    Har du valgt en bolig, hvor du selv kan gøre rent, så findes der udstyr i boligen, såsom støvsuger og det nødvendige til en gulvvask. Det er ikke sikkert, at der er alle rengøringsmidler i boligen. Men dette kan købes på destinationen, hvis det ikke findes i boligen.

    Vær meget opmærksom på at følge de anvisninger, som der findes for slutrengøring af din bolige. Oftest findes en checkliste, som I får når I checker ind eller som ligger i boligen. Er du i tvivl, så hør receptionen, hvad der skal klares inden afrejsen. Hvis din rengøring af boligen ikke følger kravene, så får du en extra regning for manglende rengøring.

Glemte ting og sager

  • Jeg har glemt noget i boligen

    Hyttespecialisten er ikke ansvarlige for glemte ting og sager i boligen.
    Kontakt os eller destinationen direkte, straks du opdager, at du har glemt noget. Så vil destinationen/receptionen gøre alt, hvad de kan for at hjælpe. 

    • Fundne ting og sager beholdes i receptionen i 2 uger, hvorefter de kasseres.
    • Madvarer smides ud med det samme

    Fundne værdigenstange overdrages til politik løbende under sæsonen. Det er f.eks ID, kamara, mobiltelefoner etc. 

    Bliver dine glemte sager fundet og du gerne vil have det sendt hjem, så står du selv for betalingen af forsendelsen. Destinationen hjælper dig med at få det sendt, men vente ofte med at sende til betalingen for forsendelsen er på plads. 

Betalning

  • Jeg betaler fra udlandet

    Betaler du fra udlandet eller fra en udenlandsk bank, så skal du bruge følgende oplysninger til vores bank: 

    UDLANDS:
    SWIFT/BIC: NDEADKKK
    BANK: Nordea Danmark
    IBAN: DK9620000725298218

     

  • Hvordan betaler jeg?

    Alle de oplysninger, som du behøver for at betale din rejse findes på den tilsendte bekræftelse/faktura. Den har du modtaget straks efter bestilling. Bemærk, at der her både står evt. depositum og restbetaling. Der bliver ikke sendt en ny faktura, når restbetalingen skal betales.

  • Hvilken valuta skal jeg betale i?

    Samtidige betalinger og opkrævninger er i Danske kroner. 

  • Ekspeditionsgebyr

    På alle bestillinger / bekræftelse opkræves et ekspeditionsgebyr på kr. 120,-. Dette fremgår af din faktura / bekræftelse. 

     

At bo på hotel

  • Børnerabatter på hotel

    På mange hoteller kan 1 eller 2 børn bo gratis i samme værelse som 2 voksne.
    Er opholdet på hotellet inkluderet andet end selve værelset, så er børnene ikke gratis. 

    I vores onlinebooking på www.hyttespecialisten.dk er børnerabatten fratrukket prisen, så længe at du angiver korrekt antal børn og deres alder. (med forbehold for systemfejl).

    De varierer fra hotel til hotel, hvor længe et barn er et barn. Nogle op til 12 år og andre op til 15 år. Se beskrivelse på det hotel, som du ønsker at bestille. 

     

  • Conecting door

    Et værelse med "conecting door" er ofte to dobbeltværelser med en dør imellem. 

  • Husdyr med på hotellet

    Vil du have et husdyr med på hotellet, så skal du informerer om dette ved din bestilling. Langt de fleste hoteller accepterer ikke dyr. Men der kan være hoteller i Norge, hvor det er tilladt. 

  • Måltider på hotel

    På hotellerne er ofte inkluderet måltider. Det kan være morgenmad, halvpension eller helpension. Har du helpension, så er middag inkluderet på ankomstdagen og morgenmad samt frokost på afrejsedagen. På nogle hoteller inkluderer pensionen også en madpakke. Dette fremgår af beskrivelse af hotellet. 

    Middagen kan bestå af en meny eller en buffet.
     

    Drikkevarer er ikke inkluderet. 

Om destinationen

  • Butikker og dagligvarer

    Mange destinationer og skianlæg har i dag gode muligheder for indkøb og spisesteder. Åbningstiderne varierer. Hyttespecialisten er ikke ansvarlig for ændringer i dette. 

  • Elektroniskt liftkort

    De fleste skianlæg har i dag elektroniske liftkort. Det betyder, at du skal have kortet på dig hele tiden. Kortet koster et sted mellem kr. 35 - 80. På nogle anlæg kan du returnerer kortet og få lidt af betalingen tilbage. Kortet kan genoplades næste gang du kommer til samme destination. 

  • Liftkort och skiduthyrning

    Bemærk, at de priser, som vi viser på www.hyttespecialisten.dk er vores priser for bestilling af liftkort og skileje. Der er i disse priser inkluderet et servicegebyr for bestillingen. Priserne kan ændre sig i løbet af sæsonen. 

    Det er muligt at bestille liftkort og skileje direkte hos destinationerne selv. 

    Liftkort, skileje og skiskole bestilt hos Hyttespecialisten kan ikke ændres eller refunderes. 

  • Transportspor

    Muligheden for at komme til og fra boligen på ski afhænger af snemængden.  Transportspor indgår ofte i ski in / ski out. 

  • Vinterveje

    Vi anbefaler, at I har udstyr i bilen til at køre på glatte veje. Du bør have vinterdæk, snekæder, skovl og lidt vejsand i bilen. 

Hvad hvis der sker noget uforuset?

  • Hvad hvis jeg bliver syg inden afrejsen?

    Hvis du bliver syg inden afrejsen, så tjek om du har købt vores Sikkerhedspakke. Det fremfår af din faktura/bekræftelse. Det kan også være, at du har en afbestillingsforsikring et andet sted. 

    Lære mere her Vores rejsevilkår

  • Hvis der sker noget i boligen.

    Der kan ske småting i din bolig. Det kan være, at der savnes noget i boligen eller f.eks en stoppet håndvask.

    Tag altid  i første omgang fat i receptionen med det samme, de kan ofte hjælpe dig hurtigt. 

    Har du et akut problem efter at receptionen har lukket, så kik i den information du fik, da du tjekkede ind. Her findes ofte akut telefonnumre.